Het kledinguitgiftepunt in het MCL was sterk verouderd. Tijdens iedere wisseling van de diensten komen medewerkers schone kleding halen en nieuwe kleding wegbrengen. Dit veroorzaak een tijdelijke opstopping bij de personeelsentree van het MCL. Omdat het proces niet elektronisch werd gecontroleerd of onderhouden raakte er veel kleding kwijt, was nieuwe kleding niet altijd schoon en leverde het met name ’s ochtends flinke rijen op. Er werd een nieuw elektronisch kledinguitgifte systeem aangeschaft, maar de routing hier naartoe en omheen moest nog wel ontworpen worden. Samen met het Vastgoed Bedrijf van het MCL kwam de nieuwe indeling tot stand. Geprobeerd werd om in- en uitgaande stromen zoveel mogelijk te scheiden. Ook het zorgen voor ruimte voor de af-en toe plaatsvindende rij, levert een meer gestroomlijnd proces op. Na meerdere overleggen met veel patricipanten in dit proces (transport, linnen, beveiliging, medewerkers, schoonmaak) kregen we akkoord op het uiteindelijk uitgevoerde ontwerp.